[O2] Uciekający gaz z klimy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • donat_k
    Classic
    • 2011
    • 4

    [O2] Uciekający gaz z klimy

    Jak prawidłowo zamknąć wlew paliwa w nowym Passacie...

  • potegat
    Classic
    • 2010
    • 29

    #2
    [O2] Uciekający gaz z klimy

    Mam problem z moją O2 1,9 tdi a mianowicie:
    Ucieka gaz z klimy w ciągu tygodnia ubywa 200 gram. W zakładzie w którym nabijałem układ sprawdzali kilka razy dodawali kontrast świecili lampką i nie widać wycieku.Auto pochodzi z UK sam robiłem przekładkę więc zmieniona jest nagrzewnica, ale na angielskiej był ten sam problem (gaz uciekł po jakimś czasie) więc nieszczelność wewnątrz auta raczej wykluczam.W środku nie czuć zapachu gazu i nie widać kontrastu na odpływach z nagrzewnicy, po prostu czeski film.

    Komentarz

    • Polon
      Rider
      • 2010
      • 315

      #3
      Najczęściej czynnik chłodzący ucieka przez zużyte uszczelnienie na wałku kompresora. Ucieka wtedy, gdy kompresor pracuje (wytwarza ciśnienie).
      Pozdrawiam

      Komentarz

      • robekcool
        RS
        • 2009
        • 2041
        • Octavia II (1Z3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        ewentualnie puszcza uszczelnienie przy osuszaczu - przeważnie skraplacz do wymiany.
        próba azotem powinna rozjaśnić sytuację- w twoim przypadku to duży ubytek
        www.k-mot.pl
        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
        Autoholowanie.
        Robert Kulma

        Komentarz

        • leszekmw
          RS
          • 2005
          • 5356

          #5
          Zamieszczone przez Polon
          Najczęściej czynnik chłodzący ucieka przez zużyte uszczelnienie na wałku kompresora
          A skąd taka hipoteza :?: chodzi Ci o O2 czy ogólnie :?:

          poszukaj z azotem jak rradzi robekcool, ewentualnie na chłodnicy po prawej stronie masz taki biały korek , czasami pod nim się ulatnia i nic nie widać. na wałku sprężarki tez może być ale nie rozbierałem jeszcze takiej i nie wiem czy będzie coś widać po zdjęciu sprzęgła w dodatku tam jest sprzęgło spięte na stałe czy coś w tym stylu.
          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
          GVI 1.4TSI
          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

          Komentarz

          • potegat
            Classic
            • 2010
            • 29

            #6
            w piątek auto jedzie do innego fachowca zobaczymy czy się wykaże

            Komentarz

            • szachu
              Rider
              • 2009
              • 639
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez leszekmw
              ...ewentualnie na chłodnicy po prawej stronie masz taki biały korek , czasami pod nim się ulatnia i nic nie widać...
              Może pamiętasz numer tej części? I jak można sprawdzić czy w tym miejscu jest na 100% szczelne? Próba "azotowa" to wykaże?
              Załączone pliki

              Komentarz

              • leszekmw
                RS
                • 2005
                • 5356

                #8
                szachu ja patrzyłem u siebie w 2.0 , u Ciebie go nie widze niestety. ale już Ci napisałem na pw.
                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                GVI 1.4TSI
                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                Komentarz

                • robekcool
                  RS
                  • 2009
                  • 2041
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  szachu, korek jest patrząc z przodu auta po prawej stronie skraplacza , na jego górze- po lewej stronie lampy. korek praktycznie nie do wykręcenia w kilku letnim aucie- dla tego też przeważnie wyciek w tym miejscu kończy się wymianą skraplacza
                  www.k-mot.pl
                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                  Autoholowanie.
                  Robert Kulma

                  Komentarz

                  • szachu
                    Rider
                    • 2009
                    • 639
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez robekcool
                    szachu, korek jest patrząc z przodu auta po prawej stronie skraplacza , na jego górze- po lewej stronie lampy. korek praktycznie nie do wykręcenia w kilku letnim aucie- dla tego też przeważnie wyciek w tym miejscu kończy się wymianą skraplacza
                    To mnie pocieszyłeś Nic to będę walczył dalej.

                    Komentarz

                    • Grzekraw
                      Drive
                      • 2008
                      • 62

                      #11
                      szachu, niestety robekcool, ma rację. Jak u mnie ten korek się rozszczelnił to nie dało się go już wykręcić i cały skraplacz poszedł do wymiany.

                      Komentarz

                      • szachu
                        Rider
                        • 2009
                        • 639
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Grzekraw, A jak sprawdziliście, że to właśnie ten korek się rozszczelnił?

                        Komentarz

                        • Grzekraw
                          Drive
                          • 2008
                          • 62

                          #13
                          szachu, któregoś dnia klima przestała działać. Pojechałem do serwisu klimatyzacji i przy próbie szczelności wyszło, że to ten korek. Mieli też inną Octavię z takim problemem i też nie dało się korka wykręcić.

                          Komentarz

                          • arkadiuz74
                            Classic
                            • 2010
                            • 4

                            #14
                            Korek da się ,,wykręcić,, ale sprawa prosta nie jest.Póżniej trzeba dorobić nowy korek(najlepiej z alu),okręcić taśmą teflonową i zrobić test na szczelność.Mnie się udało .

                            Komentarz

                            • dalw
                              Classic
                              • 2011
                              • 29

                              #15
                              Zamieszczone przez szachu
                              Grzekraw, A jak sprawdziliście, że to właśnie ten korek się rozszczelnił?
                              ja też miałem brak szczelności na korku
                              na 3 zakłady tylko jeden zalazł tą nieszczelność - dlatego nie polecam Jano - Serwisu w Opolu - pajace zrobiły pełną obsługę twierdząc że klima jest szczelna, co ciekawe robiono też badanie szczelności poprzez wytworzenie podciśnienia - które nic nie wykazywało - tak więc żadne uniwersalne badanie

                              w zakładzie, w którym to wymieniałem 4 razy wspominałem o nieszczelności, którą znalazł gdzieś inny zakład - raz nawet wspomniałem że gdzieś przy korku :P , w końcu sam sprawdziłem - potwierdziłem i zleciłem wymianę
                              a jak ? żadne tam latareczki - starczy nałożenie na korek zwykłej piany mydlanej bąbelki szalały jak zwariowane

                              Komentarz

                              • szachu
                                Rider
                                • 2009
                                • 639
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Dzięki za wskazówki. Przyjrzę się bliżej korkowi.

                                Komentarz

                                • Spinfire
                                  Classic
                                  • 2015
                                  • 7

                                  #17
                                  korek osuszacza

                                  kumpel dorobił mi korek osuszacza na maszynach CNC jest tam bardzo nietypowy gwint a korek zrobił metalowy ponieważ jak się ten plastikowy wykręci to i tak są małe szanse na jego uszczelnienie. Udało się mu i pasuje idealnie, problem rozwiązany.

                                  Komentarz

                                  Pracuję...